21.2.11

sensiz olan hiç bişey yok



Bir bahçede yürürken bir dikene basacak olursan teşekkür etmeyi sakın unutma.
Dikenin ayağına basmasıyla birlikte hissettiğin, tam bir acı ya da yenilgi sayılmaz,
buna bir yenilginin sonucu içinde kırılan direncin çatırdayan sesi,
oluşsal bir durum demek daha yerinde olur.

Çünkü diken ayağına batmıştır.
Kendini bahçedeki olası bir dikenin mevcut tehlikesini öngörmekten alıkoymuşsundur.
 
Dünya; kendi yaşamımızın hayaletlerini üzerine yansıttığımız dev bir ekransa eğer, bizden başka kaderimizi etkileyebilecek bilinen veya bilinmeyen doğal veya doğaüstü hiçbir kuvvet yoktur.

İster iyi ister kötü olsun,
yaşamımızdaki her bir olay ortaya çıkmadan önce mutlaka bizim onayımızı almıştır.
"Ben izin veriyorum" - "Ben izin vermiyorum".
mevzu bu kadar basittir.

Ben:
Zorlamanın ve harcanması gereken çabanın sandığım gibi doğrusal veya geometrik biçimde artmadığını ama inişli çıkışlı bir dalga hareketi izlediğini gördüğum zaman bu kritik safhada önüme çekilmiş "duvarlar" üzerinden atlamak için, olağanüstü bir güç gerektiğini düşündüm.
O duvarları önüme ben koymuştum,
Ve atlamam için olağanüstü bir güce sahip olmam gerektiğine tamamen ben karar verdim.


Hiç kimse ama hiç kimse!
Ne kendisinden daha büyük ne de onun anlama ve onunla uyum sağlama kapasitesinden daha üstün bir düşmanla karşılaşabilir.
Düşmanın merhametsizliğinin altında gizlenen tek ve yegane amaç senin zaferindir.
Yeryüzünde hiç kimse seni düşmanından daha çok sevemez.
Ancak kişi;
durum ve olaylar karşısında gelenek ve göreneklerinden ödün vermeden, yapması gereken tek gerçek şeyden çok yaşanılması gereken bu! kaderim bu! düşüncesiyle yola çıktığında karşısına çıkabilecek en merhametsiz düşmanı bile kendinden güçlü görmeyi, onu asla yenemeyeceğini, onunla başetmek yerine malubiyetini en baştan ilan etmeyi kendine huy edinmiştir.
Dediğim gibi;
yaşamımızdaki her bir olay ortaya çıkmadan önce mutlaka bizim onayımızı almıştır.
Tesadüf yoktur.
Yenilgi yoktur.

İhanet yoktur.
Yalan yoktur.
Sen varsındır.

Sen ve senin istemlerin vardır.
Kendini herhangi bir anda yüceltebilir veya alçaltabilirsin.
Bu sana bağlıdır.
Düşüncelerin ,
tutumların ,
sözcüklerin
ve görünüşlerinin her biri 

hatta
yüzündeki belli belirsiz bir kasılma
bile
seni mucizevi biçimde o bulunduğun yere yerleştirir.

 

-dışta olan hiçbir şey yok

kaynağını senden almayan hiçbir zorluk ya da sınırlama yok
Senin dışında olan hiçbir şey yok-

                                                  
saygılar

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...