9.11.12

AĞAOĞLU ve Çok Konuşulan Maslak 1453

Son zamanların en ses getiren projesi olan maslak 1453..
ama ses getirten projenin başarısı vs değil herifin parası tabiki..
biz fakirler ki bence ona göre türkiyenin %95 ı fakir, sadece arkasından sövmesini biliyoruz, oysa dese ki gel sen bu evde otur ozaman ne kesilen ağaçlar ne o evleri kaça mal edip kaça sattığı ne de adamın bitmek tükenmek bilmeyen serveti azımızda dolanır.

Kısacası anlayacaanız, ciğere ulaştımız anda ona mundar demek yerine hapur hupur yemeğe koyuluruz.
Dün onunla ilgili bir video izledim.Bir programa konuk edilmiş ve serveti harcamaları hakkında konuşuluyordu.
Adamın toplam değeri 10milyonu aşan bir araba koleksiyonu varmış.. buna da bir takım fakirler (daha öncede belirttiğim gibi %95 ı ki bu iyi yanından bakarsak ona göre fakir:) gösteriş budalalığı şımarıklık parayı nereye harcayacağını bilememek vs olarak adlandırıyormuş.

Şimdi sorarım ey ahali sizlere..
şuan kendimden örnek vererek gidceğim.
Orta sınıf olarak adlandırılan bir gelir düzeyine sahip bir ailede büyüdüm hala da onların içindeyim.
Şuan --binliralık bir arabaya biniyorum. Bu bana göre ortasınıf bir ailenin kızına alabileceği bir araba fiyatı.Ama bana göre böyle.İleride çok daha iyilerine binmeyi hayal ediyorum.Çünkü böyle yetiştim ve buna alıştım.Belki benim de orta sınıf dediğime birçok insan zengin diyebilir bilemem ama benim orta sınıf dediğime fakir olarakta bakacak tonlarca insan olduğunu biliyorum. Yaşam koşulları alışkanlıklar zevkler ve tercihler aslında tüm mesele bu.
Şimdi maddi durumu hiç göze almadan bir gözlemimden bahsetmek istiyorum yine..Özellikle kızlarda -süslü- kızlarda zevk aldığı şey alışveriş yapmak olan kızlarda diyelim :) gerekli gereksiz birsürü ayakkabı bir sürü çanta dolaplara sığmayacak giyisiler vs vs vs
Bir düşünün bakalım kaç kişide doğru tespit olacak.He Buna harcanan para değişken olabilir.
Biri bir çantaya 20 tl verir biri 200 tl biri 2000 tl ama hepsinde tonlarca canta vardır.Alıpta giymediği kiyafetler ya da bir kere gyilip kenarda unutulan bir ton eşya işte herneyse..
Bu örneği  tamamen zevk vetercihe göre maddiyata göre değiştirebilirsiniz.

Ağaoğlu tam da bunu yapmış aslında.Neden onun serveti neden onun kazandığı ya da harcadığı bu kadar göze batıyor ben onu anlamıyorum.
O 10 15 tane birbirinden değerli biçoğumuzun yaklaşmaya korktuğu arabalara binmesi ve bunu da tek hobisi olarak açıklaması neden bu kdr tepki alıyorki.
O binecek tabiki.
Biz nasıl bütçemizi zorlayan şeylere ilgi duyuyorsak  o da belki bütçesini zorlamasa da onlara ilgi duyuyordur. Zira çocukkende rahat bir hayat yaşamış bir insanın çok lüks bir hayattan gelen insanın bu yaşında bu tarz harcamalar yapması  kadar doğal bişey yok bence.


Gücün nereye dayanıyorsa oraya kadar gidebiliyorsunuz anlıyacağınız.
Şimdi kendini düşün elbette seninde bu tarz yığınla edindiğin bir takım zevklerin olabilir.
Benim en büyük zevkim alışveriş yapmak elbette gücüm yettiğince..

Ağaoğlu da gücü yettiğince harcıyor parasını evet adam çok zengin çok ama çok zengin birçok insanın bir aylık maaşı onun belki de bahşışi olabilir. Ama bence bunu çok görmemek lazımdır.
Çünkü sana yemin ederimki onun yerinde olsaydın o hayır kurumundan bu hayır kurumuna koşmazdın.(ki o sosyal sorumluk adına bunu da gerçekleştiriyor. Herkezin yaptığı kadar..daha fazlasını beklemen buna isyan etme kusura bakma ama senin öküzlüğündür zira herif en niyahetinde çalışıyor binlerce insan çalıştırıyor binlerce ekmek kapısı açıyor.)
Sende bok gibi harcar sende hayatın keyfini çıkarırdın.
Ben bu konuşmasından sonra ona çok saygı duydum.
Adam dünyadaki tek zevkinin araba kullanmak olduğunu ve bunu da iyi arabalarla yapmak istediğinden bahsetmiş.
okadar kazanıyor amk napacak harcamayıpta öbür tarafa mı götürecek o almıyacakta biz mi alacaz.

Şimdi kendi zevklerine ve maddi durumunu gözden geçir sonra ağaoğlunun zevklerini ve maddi durmunu gözden geçir

Abartılacak bir durum yok herkez kendi yağında kavruluyor arkadaş:)

Lütfen isyan etmeyi kesip saygı duyalım.
Fakir ülke diye adlandırılan Türkiye de o Ağaoğlunun yaptıığı milyondolarlık evleri alabilecek binlerce insan var demekki adam durmadan usanmadan 2 3 ay içinde kaç katlı bilokları dikiyor.Alıpta bindiği tüm arabalar da ana sütü gbi helal olsun öjdfshgjkhdf bana noluyosa şimdi :)


neyse video burda
bağırsağımdaki bok bile görünür okadar şeffafım.

6 yorum:

seda dedi ki...

Selam tesadüfen okudum yazını; Farklı bir bakış açısı mağlum Ağaoğlu Türkiyenin kanayan yarası. Yaptıklarına bir şey denemez üretmek hoş birşey.Benim düşüncem biraz klişe olacak ama bu ülke çok zenginler gördü yine yüzde doksan beşimiz fakir iken çok saygı duyduğumuz insanlar oldu.Eminim ki normal bir işçiden çok daha fazla çalışkan,planlı, farklı bir insan ki buralara gelebilmiş.Ama bende nedense şu çelişkiyi uyandırıyor;sanki görgü eksik bir gün kaymakamın oğluna dediği gibi "senden birşey olamaz demedim adam olamaz dedim" hissi uyandırıyor.Zaten o evlere belli bir kesim hiç ulaşamaz ulaşabileni de aşağılayan bir tavır almış başını gidiyor.Durum Hahaha senden de zenginim ulan diyen bir reklam serisine doğru yol alıyor.İsterdim ki şımarıklık ölçüsü biraz daha uygun olsun insanlar arkasından ulan buda sonradan görmemidir nedir diye konuşmasın bu da beni şahsi düşüncem.Eee doğada bizim şu an için tek sermayemiz bizden sonrakilerde ağaç görsün isteriz boş arsamı yok git oraya hem ağaç dik hem ev yap daha mantıklı sanki.Saygılar.Yazı için teşekkürler

Bayan İK dedi ki...

sadacım yazımı okuyup fikirlerini beyan ettiğine ben teşekkür ederim.

öncelikle paylaştığım vidyoyu izlemeni tavsiye ederim.
yaptığı evlerde ağaç kesilmediğini kesin ve net bir dille belirtiyor.

tabi bilemem ama en azından keskin bir dille belirtmesi bile beni rahatlatmıştı.

diğer beynindekileride bir nebze rahatlatacak en azından mantıklı düşünmeni sağlayacak cvplar mevcut.

:)
herkezin tarzı farklı bu adam yaptıklarını bangır bangır yapmayı seviyor bence hakkıda lakin meyve veren ağaçtaşlanıyor bunu bende yaptım birçoğumuzda yapıyor yapacaklarda.
bilemiyorum adama saygı duyuyorum sonuçta aileden gelen bir serveti serseri olup tüketedebilirdi ama daha da güzel yerlere getirmesi onun iyi şeyler yaptıığını azbucukta olsa gösterir kanısındayım :)

Let's Party dedi ki...

BLOĞUNA BAYILDIM BENDE BEKLERIM TAKIBIME:)

Ali Deniz dedi ki...

He de geç...

muvattalis dedi ki...

Al sana yorum...
bir de inandıklarını yazmayı dene
efendim inanıyormusun? hadi canım sende. YAZIK

1800lerde Yaşayan Kabarık Elbiseli Kız dedi ki...

"Gücün nereye dayanıyorsa oraya kadar gidebiliyorsunuz anlıyacağınız."
cidden doğru!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...