15.6.11

spagetti canavarı diye buna derim



Bana en sevdiğiniz yemek hangisidir diye sorsalar aklıma ilk gelen yemek makarna olur.
Makarna benim inanılmazımdır.
şimdi anlatıcaklarımı okuduğunda sende inanılmaz bir yemek olduğuna kanaat getiriceksin ve ıslıklıcaksın.. belki duyamam ama gönlüm seninle çekinme istediğin tezauratı yap.
Ama öncelikle bilgisayar ekranının karşısına geçmiş möl möl bakındığın ekrana sırf beni okuyup hak verdğinde kafatasında oluşacak baloncuklarında etkisiyle helal beeeeeeee! yürü bee goççum kim tutar seni tarzında söyleneceğin tezauratların gerekçesini sana sunmam gerekiyor değil mi?

Ozaman hazır ol başlıyoruz.
son ki 3 dört heeeeeeeeeeeeeeeelvacı hellllllllvaaaaa şeker lokumlu helvaaaaaa
khjdfkhgkdjfh
pardon konudan tamamen çıktım şoan son ki 3 4 diyince aklım öyle bir geçer zamanki dizisiyle tekrar ünlenen helvacı şarkısına gitti... hakkaten ne güzel şarkıymış ya :))

Tamam bu sefer hakkaten başlıyorum.
Makarna..Türkiyede ilk makarna üretimi 1922 yılında başlamıştır.. diye gidiyomuşum kdsjhkjdfh

Ayy gene uzattıkça uzatıyorum allahım
hayır! daha fazla saçmalamıycam lütfen dur ve okumaya devam et.
söyleceklerim hakkaten zihnini gıdıklıyacak.
Aha başladım yeminlen başladım.

Makarna.....
bir paket makarna nelere kadirdir sorusuna verilecek tonlarca cevap olabilir dostum.
birincisi oldukça pratik bir yemek..
suyla birlikte edinmiş olduğu eşsiz kombine ve sonrasında damak zevkine göre eklenicek harmanlanış haliyle 7 den 70 e herkezin dostu.

Yanlız şimdi 7 den 70 e olan kısmıyla değil de daha çok bende uyandırdığı duygulardan bahsetmek istiyorum sana..
Hem oldukça pratik hem de oldukça leziz bir tada sahip bir yemek daha varmı diye düşündüm..
bulamadım. varsa sen söyle ama yok bence.
Neden?
-ocakta yapılınca yemek oluyor
-fırında yapılınca börek oluyor..
-salatası olur..
-çorbası bile olabilir.. neden olmasın bence olur.
-tatlısı bile olabilir düşün bak şerbetli merbetli mmm iyi fikir bir ara deneyeyim.

Yani olağanüstü bi yemektir kısacası ; çok yorgunsundur ve deli gibi açsındır bi makarna haşlayayımda garnımı doyurayım dersin
demekle kalmaz uygularsın ve doyarsın.
bak hem seni düşünüyor hem miğdeni ne kadar anlayışlı gördün mü?
üstelik bir çok rakibine oranla oldukça ekonomiktir.

"ekmek bulamassan makarna ye" dersem kimse bana kralice marie antoinette muamelesi yapmaz mesela; ünlü olamam tarih boyu akılda kalmam.. bu yönden acı bir şey olsa da gene de derim yani..
mantıklı ve doğru birşey diyoruz şurda!
ekmekten daha ucuz
bak hem seni düşünüyor hem de cebini ne kadar anlayışlı gördün mü?

içine koyduğun malzemelerle sosyate yemeğide yapabilirsin, sadece haşlayarak fukara yemeği olarakta hüpletebilirsin... o tamamen senin kişisel tercihine kalmış.. kendini nasıl hissediyorsan onu yap banane yani.
ama burda görmen gereken şeyi yazmıycam anla artık !

öğrenci milletinin vazgeçilmesidir mesela..
hangi yemekle, genç neslin bu kadar fıkır fıkır olduğunu gördün sen.
Göremessin
yok öle bişe !

Demem o ki makarna hakkaten muhteşem bir icattır.şahsen ben bizzat kendim olaraktan her gün olsa hergün yerim hiç usanmam.. hatta sabah akşam bile yiyebilirim..
tabi böyle yaparsam uzmanlara göre kilo alıcağım söyleniyor..
lakin uzmanı kim takar peaaaah
Annemi takıyorum ama.. annem usanıyor yeter artık diyor senelerdir.. okul hayatın boyunca yediklerin yetmedi mi burda da sebze ye güzel güzel yemekler yapayım sana onları ye diyor..
ama makarnamın yerini hiç bir yemek alamaz.. öyle ki anneme usulca yaklaşarak hafif şımarık bir vaziyette ve yavşak bir ses tonuyla annneeeğğğğğğğğğğciiğğğmm dediğimde makarna mı istiyon diyecek kadar iyi tanır beni ee tabi tanıcak kızıyım. emmioğluyla işi yok elbet.


işte tam böyle iken kendimden öte makarna sevici görmediğimi düşünür iken..
aha bu yaşıma geldim çıtırlığım göz göre göre elden gidiyor iken..
hala karşılaşmadım o şahısla diye üzülürdüm.

taki bu vidyoyu izleyene kadar..
Makarnayı benden daha iştahlı çeşitli zorlukları dahi umursamadan yiyen canavarlar varmış.
(sağdaki ablaya dikkat)

Bir yaşıma daha girdim diyecektim ama demiyorum..

zira bana 25 ten sonrası yaşlı gelir
ben 24 yaşımla mutluyum :)))
buyrun sizi makarna canavarlarıyla başbaşa bırakayım en iyisi ..

makarnayı sev!
şşşşşşşş abi! makarnayı sev!
onu ye!


10 yorum:

alprarz dedi ki...

okurken çok hoş çok güzel dakikalar yaşadım.hatta şu saatte (00:56) bile canım çekti.ta ki videoyu izleyene kadar.midem bulandı irendim bu nedir ya.bi müddet makarna yemicem sanırım. ama siz makarna sevenlere en favori makarnamı önereyim.mutlaka deneyin çünkü yok böyle bişey.vazgeçemiyeceksiniz.sos olarakta.önce tavada yağı kızdırın içerisine sivri biber sarımsak atıp bir müddet soteleyin.daha sonra biraz salça ve daha sonra 2 domatesi içerisine atın.domatesler eriyene kadar pişirin.sonrasında ise 1-2 kutu ton balığı ekleyip biraz pişirdikten sonra makarnanın üzerine ekleyin.afiyet olsun
(4 kişiliktir) aha makarnada bu
http://www.erzakal.com/img/p/632-651-thickbox.jpg

Lütfücüğüm dedi ki...

makarna güzel, hep yenir. severek yenir. sade pek güzel olmaz ama yenir.

karnıyarıkta yenir. çok güzel.

bayan mikrop dedi ki...

alper resmen kadın programına konuk olmuş aşçılar gibi konuştun haa :)

şu yorumları yazarken seni tanıyamıyorum entrsan kılıklara bürünüyon nedir işin anlamadım :))
çakarım azına otur aşaaa normal alper gibi konuş!
ayrıca barillanın yassı çubuğunu ben de çok seviyom
saol eşsiz tarifin için :))

bayan mikrop dedi ki...

lütfücüğüm
evet karnıyarık pilav ve cacık 3lüsünü de çok severim yerim hep yerim gene yerim

lakin bu iki yemek farklı kulvarlarda koştukları için makarnanın yerini hala tutamıyacağını düşünüyorum :))

ry dedi ki...

ucuz ve çabuk hazırlanmasından dolayı öğrenci yemeğidir ama bu makarna genelde kızların yaptığı/yapabildiği 2 yemekten biridir.

koca kız makarnayı annesimdem istiyor. ayıp ayıp :)

bayan mikrop dedi ki...

ben okadar yazayım.
okadar ballandırayım. özenle bözenle falan

sen git ucuz ve basit diye kızların bıdı bıdıııııııı diye konuş

ayıp ayıppp!

ry dedi ki...

baba getirsin anne pişirsin. lüküs hayat!

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

BM, çeşit konusunda problem var ;
Bizim evde ya biber salçalı maydonozlu naneli pişer ya da sadece salçalı domatesli.
Var mı çeşit?

Adsız dedi ki...

bakırköyden hemen makarnaya geçrim:) ilk kez böylelesine zevkle ve her satırı, blogları sonuna kadar okudum. uzun lafın kısası Makarnanın tatlısı da var,denemek isterseniz tarifi çok basit.
250gr makarna (spag veya cubuk)
1 su bardağı şeker
3 yumurta
vanilya
600 gr süt
60gr marg veya tryağ.

haşlanmış makarnanın suyu süzüldükten sonra tepsiye koyulur sıcakken margarinle karıştırılır ve
güzelce çırptığımız yum. süt van ve şeker karışımını üzerine dökeriz. tam olarak kaç dakikada hazır olur saat tutmadığım için
bilemem fakat rengi bildiğimiz börek gibi olur hazır olduğunda.

GM dedi ki...

Amanın ben bu blogu geç keşfettim.))) Makarna sevgililerine bi katkı da benden gelsin : http://makarna-lutfen.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...